הצ'אקרה השלישית, הדרך לביטחון עצמי ועוצמה

הצ'קרה השלישית, צ'אקרת הכוח – מסע הגיבור לעוצמה וביטחון עצמי

מה מבדיל מנהיג ממונהג, מה ההבדל בין עוצמה וכוח, מה מבדיל בין אנשים החיים על פי תכתיבים חברתיים לאלו שיוצרים אותם? פתוח עוצמה בדרך היוגה במאמר
אם סיפורה של הצ'קרה הראשונה הוא מסעו של אדם נגד הטבע בדרכו להישרדות, יציבות פיזית, בניית משפחה, פריון וכו', וסיפורה של הצ'קרה השניה הוא סיפור הוליוודי של האביר הבלונדיני עם הפן בשיער גם באמצע הקרב, נאה עם חיוך של דוגמן קולגייט, עם השריון הנוצץ המתאהב בנסיכה, הורג דרקון, או לפחות מדמיין זאת, זוכה בהערכת המלך, מקסים את הנסיכה והם חיים יחד באושר ועושר עד היום הזה…
 

הצ'קרה השלישית סיפורו של כוח הרצון והשאיפה לגדולה

 זוהי הצ'קרה של לוחמים ואבירים אמיתיים. לא בהכרח נוצצים, אבל קשוחים, חדי מבט, מהירי מחשבה ויעילים. בחיים האמיתיים אף אביר יפיפיוף עם שריון נוצץ לא היה שורד סיבוב אחד מולם.
בצ'קרה השלישית יש לפוזה ולצ'ארם פחות מקום וכך גם לפנטזיה. זהו הנתיב של מי שמוכן לוותר על רגשותיו האישיים, הנוחות והנעימות ולהחליפם בשאיפות לגדולה אישית, המלווה בכוח רצון, ניתוח מציאות קר ומוכנות לשאת כאב ולעשות מה שצריך. חיילים, פוליטיקאים, אנשי מכירות מצליחים, ספורטאים ואנשי עסקים נמצאים בתדר הזה.
הצ'קרה הזאת אינה בהכרח רוחנית. להפך, בצ'קרה הזאת, האגו מגיע לשיא התקרשותו. אדם שזאת הצ'קרה הדומיננטית שלו הוא מנהיג, או לכל הפחות בעל אישיות חזקה, המדורג יפה בפירמידת ההצלחה.
 
המפלצות הגדולות של האנושות היו אנשי הצ'קרה הזאת: היטלר, מאו, סטלין, פול פוט… הצ'קרות הנמוכות יותר יכולות לייצר אנשים מגעילים וקטנים, לדוגמה אנשי הכפר הבורים השורפים "מכשפות" שייכים לצ'קרה הראשונה, הרכלניות והביצ'יות של תכניות ריאליטי מקושרות לצ'אקרה השנייה.
עם זאת, בצ' קרה הזאת, האגו יכול להיות כה גדול, שמימוש שאיפה אחת של המנהיג יכולה להחשב יותר מבחינתו, מחייהם של מיליונים.
נפוליון אמר זאת פעם פשוטו כמשמעו…
 
המנטליות של מדינות לאום והיום של חברות ותאגידי ענק, היא כל כך דורסנית, בדיוק כי הן מנוהלות על ידי אנשי הצ'קרה הזאת. (זו הצ'קרה שצריך כדי להגיע להנהלה של חברות כאלו).
ישנן תרבויות, שהתדר הבסיסי שלהן הוא הצ'קרה הזו. התרבות היפנית, הגרמנית, התאילנדית, הסינית ובמידה רבה הישראלית. הכוכב הקשור לצ'קרה הזאת הוא השמש (והכוכב מארס), אנשי השמש העולה ואנשי הסגידה לשמש במרכז אמריקה (משיקה, מאיה) הוכיחו אכזריות נוראה לאורך ההיסטוריה, גם הסמל הנאצי קשור בידע האזוטרי לסגידה אפלה לשמש. (לשמש גם משמעויות חיוביות רבות).

הארכיטיפים של הצ'אקרה השלישית

הארכיטיפים של הצ'קרה הזאת הם הטווס והאל רודרה (ביטוי של שיווה). בעולם הארכיטיפים היונגיאנים מדובר בארכטיפ הלוחם ובמידה מסויימת המלך.
לאנשי העדר, בצ'קרה השניה, אנשים שמשקיעים מאמצים רבים בלהתאים לכלל, יש יחסי הערצה שנאה לצ'קרה הזאת. אנשי הצ'קרה הזאת נתפסים ככוחניים, לקחנים, מחזיקים מעצמם, תופסי מקום הגדול ממידתם, פושרים.
מצד שני, הם נערצים כמנהיגים, בעלי ביטחון עצמי, יציבים,יעילים ובעלי תעוזה.
למעשה, הכמיהה הלא מודעת בצ'קרה השניה היא להגיע לצ'קרה השלישית.
גם הפופולריות הגדולה ביותר והקבלה הגדולה ביותר, אינן שוות הרבה ועלולות להילקח ע"י החברה בכל רגע. הרבה יותר טוב להיות זה שקובע להמון מה לאהוב, מה לרצות, זה שאינו מוטרד ממה שהחברה חושבת עליו כי האגו שלו גדול מכל העולם כולו.

היתרונות של הצקרה השלישית

 עליה לצ'קרה השלישית היא גאולה מכל הבעיות של הצאקרה השנייה, והתרחבות לנושאי עניין ותכנים מהותיים יותר: לא עוד מה חושבים עלי, מה אמרו עלי והאם אוהבים אותי, אלא כיצד להשיג יותר עוצמה, כח, שליטה. כיצד לנצח עוד אתגרים ולהרגיש יותר חזק ומסוגל, לא עבור המעריצים חסרי המשמעות, אלא למען עצמי. ברמה הרוחנית, המיקוד הוא על לחיות בהתאם לעקרונות הרוחניים שלי, לכללי המוסר שבחרתי ולפעול על פיהם, להשיג יעדים רוחניים, לנצח במלחמת היצר, לשלוט בעצמי וכו'…
כבוד הוא דבר מרכזי בצקרה הזאת. למילים יש כוח. אדם שנותן הבטחה עומד מאחוריה. הוא אינו הפכפך או פלייקי, סימני הצ'אקרה השניה. הוא יודע מה הוא רוצה ומוכן להקריב למען זה. אדם כזה מלא אש, ישיר, מתעמת, ולעיתים מפחיד את אנשי הצ'קרה השניה הפגיעים והעדינים, המתחבאים מאחורי נימוס צבוע וזהירות חברתית.
אדם כזה, אם הוא צועד בנתיב הכוח האפל, יכול להיות מניפולטור גדול. הוא מבין היטב את הצ'קרה השניה ויודע להניע ולהפעיל את החלשים. הנתיב האפל של הצ'קרה הזאת הוא המסע להפוך לדרקון, למפלצת, לאדם אלים ורב עוצמה, השולט באמצעות האגו.
בנתיב המואר, אדם כזה הוא לוחם רוחני, אקטיביסט, מורד, מהפכן ואידאליסט, או לפחות משרת נאמן של משהו כזה.
אדם רוחי, שזאת צ'קרה חזקה אצלו, יתרגל בנחישות, יתמיד ויהיה 'הארד קור' בדרך. נזירי זן יפנים, סאדואים ותלמידי ישיבה ליטאים הם דוגמה לזה. עם זאת, יש בתרגול רוחני בצ'קרה הזאת סכנות. קל להרוג את מה שרגיש, עדין ופגיע בתוכנו ולהפוך למכונות הצלחה יעילות או מכונות מדיטציה… אדם שמסוגל להתרכז ולשלוט בתודעתו, בדומה לאלוף אולימפי, אבל לא בהכרח להיות רגיש, חומל או נעים לסביבתו.
עם זאת, צ'קרה זו היא גם צ'קרה של המוסר, של הכבוד העצמי, של להיות בעל עמוד שדרה. קבוצת אנשים בצ'קרה השניה יהיו עדר מתפזר ונבהל. בצאקרה השלישית הם יתפקדו כמו יחידה צבאית מאומנת היטב.
זוהי הצ'קרה של היעילות ושל הדינמיות.
מסע הגיבור של הצ'קרה השלישית

מסע הגיבור של אדם בצ'קרת האש

 ארכיטיפ הלוחםסיפורו של אדם בצ'קרה הזאת הוא סיפור של הצלחה למרות כל הקשיים. במידה רבה, הגיבור האמריקאי, שמתחיל מכלום ובזכות נחישות, התמדה ומרפקים מצליח בגדול.
אלה ספורי הגיבורים וסרטי הפעולה. הלוחם המושלם המביס צבא ביעילות, זהו סיפור על נאמנות למנהיג, ארגון, חבר או מטרה חשובה. כמו חבורת הטבעת בספריו של טולקין, החברים למסע נאמנים זה לזה במצב של פחד וכאוס. ז'אן דארק מצילה את צרפת, צ'רצ'יל, המנהיג אומה להילחם בצבא החזק בהיסטוריה, במה שהוא קורה לו "שעתם היפה ביותר", זהו סיפורם של ספורטאים כמו מייקל ג'ורדן, אנדרסון סילווה, מארק ספיץ, שדחפו את גבולות היכולת האנושית לקצה בתחומם.
ברוחני זה סיפורו של הבודהה, המודט מתחת לעץ הבודהי, בסערה נוראית, מתוך החלטה, שגם אם דמו יהפוך לאבק, הוא לא זז עד שההארה תגיע.

 סיפור הצאקרה – סיפורו של כל מי שבכוח רצון עצום השיג את הבלתי אפשרי.

 גם אם בצ'קרה הזאת יש שיפוט, הלקאה עצמית ואלימות מובנית, כלפי עצמך או אחרים, בשיאה, הצ'קרה הזאת מייצגת שלווה והתעלות, הבאה מלהיות ממורכז, מפוקס, חד ומכוון מטרה.
אנשים שחוו תקופות של מיקוד כמו טירונות, בגרויות, או מבחני לשכה, יודעים את ההנאה המוזרה, שמתגלה למרות הסבל, כשכל חייך ממוקדים בדבר אחד. זהו סוד אומניות הלחימה. דווקא מול אתגר או סכנה, התודעה נכנסת במהירות לשקט ואיזון פנימי. אבל גם הצלחה בצ'קרה הזאת אינה גן עדן. אלה שהגיעו להגשמה מוחלטת בצ'קרה הזאת ולכבוש את העולם פשוטו כמשמעו כמו אלכסנדר הגדול, יוליוס קיסר או ג'ינג'יס חאן נוכחו, שבדומה לצ'קרה השניה, מדובר בסוג אחר של גיהינום וכוח תמיד מכלה עצמו בסוף.
 אלכסנדר ביקש להיקבר עם ידיו בחוץ, "באתי ללא כל לעולם וככה אני אלכסנדר הולך", ככל שמתקדמים לפסגה ככה בודדים יותר, ככל שהאגו גדל ככה הוא רעב יותר וזקוק לעוד חיזוקים והשגים. בסוף כל החיים הם מאבק, משחק כוח, מרוץ לכבוד ועוצמה, תככים ומזימות.
למעשה בצקרה הזאת האגו המגיע לשיאו יכול סוף סוף להישבר, המרחק הפיזי בין הצקרה השלישית והרביעית הם הגדולים ביותר. אבל רק כשהאגו מתגלה בשלמותו מגבלותיי גם מתגלות במלואן ועלולה להיות קריסה של כל המבנה שיצר, קריסה שמביאה להתגלות הלב הרוחני. המצב בו אני הכל, אבל אני מוותר על הכל, למען כניעה ושרות של משהו גדול ממני. אני נכנע לאהבה.
קשה מאוד לאנשי הצ'קרה הזאת להבין אנשים בתדר הלב, אבל מסעם בסופו של דבר יוביל לשם. בינתיים הם רואים אנשי לב בחשדנות ובזלזול, אבל גם בסקרנות ולעיתים בהערצה.
ואכן הקפיצה ללב, היא הקפיצה הגדולה והמשמעותית ביותר בתהליך האבולציה הרוחנית, שם המעבר מאדם ארצי לאדם רוחני, מאדם ממוקד אגו לאדם ממוקד נשמה.
קארמה יוגה, היוגה של השרות נתנה ספציפית לאנשי הצ'אקרה הזאת, בבהוגיטה, האל קרישנה מסביר ללוחם ארג'ונה את דרכו של איש המעשה המניפורסטי להפוך לאדם רוחני ולהגיע לתדר של האהבה.
עליך למלא את התפקיד שאלוהים העניק לך (הקאסטה) אבל לעשות זאת מתוך שרות לאלוהי וללא התיחסות לתוצאה.
לוחם שמחליט לכוון את עצמו למטרה נעלה, ושרות של כוח רוחני הופך לאביר, אדם שמתעדן בהדרגה ונעשה רך ורוחני יותר. זה שסוגד לאגו או מטרה אפלה אובד בתוך רעב לעוד ועוד כוח ועלול לבצע זוועות. (חיילי האס אס לדוגמה היו לוחמים אנשי מניפורה קלאסיים ששרתו מטרה אפלה ואת הכוחניות לשמה).
תרשים הצ'אקרה השלישית, מניפורה
אסטרולוגית למניפורה קשר עם סאוטרן ומארס.
סאוטרן מיצג את הצד הפסיבי המעניק התמדה, עמידות, עומק, ומשמעת עצמית מארס מיצג לוחמנות, התעמתות וכוחניות.
מסע לעוצמה מתחיל בשעור, שעם רצון מספיק חזק גם העולם יכנע לפניך, ונגמר בתובנה שגם הכנעה של כל העולם לא שווה רגע אחד, שבו אתה נכנע לאהבה, או לאידאל טהור הגדול ממך.
הטווס מייצג את הגאווה וההדר של הצ'קרה הזאת, אבל גם את יכולתו של הטווס לאכול דברים רעילים ביותר ולהתמירם למזון. ככל שהרעל חזק יותר, כך נטען שנוצותיו זוהרות יותר. האש של הצ'קרה הזאת מתמירה כל קושי, מכשול וכאב, לאתגר, הזדמנות, לעונג של כיבוש.
אדם שהצ'קרה הזאת התפתחה אצלו, יהיה מתרגל רוחני רציני יותר כשיגיע זמנו להבשיל ולהתעורר לדרך רוחנית. עם זאת, לרוב הוא גם יגיע לשלב החיפוש הרוחני עם המון קארמת אלימות, שצבר באופן כמעט בלתי נמנע, כשהצ' קרה הזאת התפתחה. כלומר, יהיו לו קשיים רבים בדרך, אבל גם נחישות והתמדה גדולים.
אם זה המצב שלכם, חשוב לדעת, שהקארמה השלילית שצברתם סופית, ולמרות שנראה, שככל שהתקדמתם, הקשיים רק גדלים, יש אור בקצה המנהרה ואם תתמידו בעשיה חיובית ובאהבה, בסוף תפנית תקרה.
לבסוף, הצ'קרה הזאת חיונית לכל מי שרוצה להיות לוחם אור. ללא חיבור בינה לבין צקרת הלב, לא נמצא את האומץ והיכולת להיות אבירים של אהבה ותיקון עולם.
הערות:
לינק למאמר מצוין בנושא (באנגלית)
פוסטים קודמים:
 
 
 
 

רוצה לדעת את הארכיטיפ הדומיננטי שלך ולברר אם אימון במסע הגיבור יכול להביא לחייך פריצת דרך? מלא פרטים ונקבע שיחת ברור ואבחון של 20 ד ללא עלות!

פוסטים נוספים

המטפורה הטיפולית של עמי ותמי
בלוג

עמי ותמי – מטאפורה טיפולית רוחנית עוצמתית המסתתרת בסיפור תמים

עמי ותמי: אגדת ילדים "תמימה" שהופקה לסרטי אימה סוג ב? התסריט הסמוי של לא מעט יצירות מופת? סיפורו של העולם? או אפילו משל למשמעות הקיום? למעשה מדובר במטפורה טיפולית ורוחנית שמלמדת את הדרך החוצה ממבוך חיינו

Read More »
העין השלישית (AJNA CHAKRA) היא הצאקרה שישית במסע הצאקרות
בלוג

העין השלישית (אג'נה צ'אקרה) – המסע לכוחות התודעה

יש הקוראים לה מרכז הבקרה הגבוה של התודעה, צ'אקרת הריכוז, או צ'אקרת הכוחות המנטליים, השמות האלו מייצגים צדדים חלקיים בצ'אקרה המגוונת והעוצמתית הזאת. למדו כיצד הצ'אקרה הזאת באמת עובדת, איך להפעיל אותה ולגלות את סודותיה וכוחותיה.

Read More »

שיתוף:

גלילה לראש העמוד

הרשמו כאן לקבלת שאלון אבחון ארכיטיפ דומיננטי במתנה

דילוג לתוכן