למה בורחת לנו אנרגיה? 8 טיפים חשובים להפסקת תחושת התשישות, והחזרת הרעננות והחיוניות לחיים.

רבים מאיתנו סובלים מתשישות, ומסתמכים על קפה וממריצים לעבור את היום.
לעיתים מדובר על עניין בראותי נטו, שינוי תזונה, שינה מספקת, שייקים ירוקים, זמן בטבע ואוכל טרי ולא מעובד וכו יכולים לעזור, אבל במקרים רבים, האנרגיה שלנו ממש נגנבת, או בורחת.
בפוסט אסביר למה אנו מותשים ואיך באמת לפתור זאת.

סיבות לבריחת אנרגיה

אנו חיים בעולם בקצב מהיר, מלא גירויים, מנותק מהטבע והאוויר הנקי, אוכל סינטטי,מכשירים אלקטרוניים עם סוגי תדרים שונה משלנו ועוד ועוד.
בנוסף אנרגיית החיים שלנו זורמת לאן שצומת הלב זורמת, כשהתודעה שלנו כל הזמן בחושים ובגרויים, אנו נוטים לאבד אותה, לכן הליכה לקניון מתישה לאנשים רבים, במיוחד גברים, צומת הלב מוסחת בהמון צורות, אנו במבנה מסיבי מנותק מהאדמה והשמיים, ובזיהום רעש, ושדות אנרגיה אנושיים.

פרפקציוניזם ובריחת אנרגיה

בעיה נוספת הגורמת לבריחת אנרגיה היא פרפקציוניזם וצורך בסדר מושלם.
לעשות דברים טוב ולחיות במקום נקי ומסודר זה נהדר. אבל כשהצורך בשליטה במציאות נעשה מוגזם, אנו במאבק תמידי מול כל פירור אבק, מול כל משימה, שלא יהיה בה שגיאה קלה מהקלות ואנו מבזבזים כמות אנרגיה נוראית על שליטה ומתח.
זה נכון גם במערכות יחסים, כשאנו חייבים שיתייחסו אלינו ,כבוד, בנימוס ברצינות, כל חריגה אמיתית או מדומה מוציאה אותנו מאיזון.

חורים בהילה

מעבר לזה יש גנבי אנרגיה אנושיים ואחרים שממש שואבים את החיות שלנו.
אם הגעתם לאיזה מקום בו אתם מתרגזים ברגע, או יש בנאדם שלידו תמיד אתם יוצאים מאיזון ומגיבים בהגזמה, אולי מדובר בגניבת אנרגיה, במובן מסויים אנחנו בטריות מהלכות, במיוחד רגשות שליליים הם פורקן אנרגיה חזק ויש ישויות הקשורות בתדר של כעס, פחד, וכו שניזונות מהן.
לעיתים אנו ממש מכורים למלחמות ורגשות שליליים.
באופן תת-מודע נחפש כל הזמן מלחמות, אולי בבירוקרטיה , אולי בבבן הזוג, הילדים או אנשים בעבודה.
אולי לתקן איזה עוול טיפשי. בסוף היום שום דבר לא שווה את כח החיות שלנו, האושר שלנו ואת עיכוב ההזדקנות שלנו (רגשות חזקים מכלים את אנרגיית החיים שלנו).
לעיתים בשם ההצלחה והיעילות אנו רואים בתשישות כרונית קורבן ראוי, זאת החלטה שגויה.
למעשה כדי להצליח עלינו לדעת לנוח ביעילות ולעשות הפסקות שיתנו לנו זמן חשיבה, טעינה ופרספקטיבה.
באופן פראדוקסלי ככל שנדע לנוח טוב יותר נוכל לעבוד טוב יותר, יום השבת לכן הוא המצאה גאונית, ואולי סוד ההצלחה של העם היהודי.

מה עושים?

הנה מספר טיפים בנושא.
1. קרבה לטבע
לכו יחפים על האדמה, חבקו עצים, בלו לפחות 30 ד ביום בטבע. תרגילי צ'י קונג, ריקוד יחפים ובמיוחד תרגול העץ, בו אנו מדמיינים שורשים מכפות הרגלים נכנסים לאדמה, וענפים מהידיים והראש לכיוון השמים, מעצימים את הטעינה, (ניתן לדמיין אנרגיה אדומה נכנסת מהאדמה, ואנרגיה לבנה מהשמיים, הן זורמות בכל הגוף ומתאחדות בלב)
2. למדו להתבונן על הרגשות שלכם בלי להזדהות
אין שום הצדקה לרגש חזק וחסר שליטה, לא עוזר לפתור בעיות, ומרוקן אותכם מאנרגיית החיים.
כוחם של רגשות בא מהזדהות איתם. יכולת להתבונן באופן אוביקטיבי כמו צופה מרוחק או מדען מאוד מחלישה ומרכחת אותם.
לעיתים הצורך להילחם ולהרגיש דברים חזק יושב על איזה שהוא חסך עמוק או דפוס ילדות, אז ממש ממליץ לדבר עם מאמן או מטפל מקצועי, חשוב לרפא את הפצע הפנימי או לפחות לגלות דרך חיובית לפרוק תסכול או לקבל הערכה, תחושת ביטחון ומקום בעולם.
3. ‏התרגלו להרגיש נוח במצב של חוסר מושלמות
בכלל למדו לנוח, שנו כמו שצריך בלילה, ולמדו אפילו לנוח בתוך החיים, פעולות מתוך איזון בין רוגע וערנות מאפשרת למוח לעבוד באופן מיטבי. המערכת הסימפטטית והפרה סימפטטית פעולות יחד באופן אופטימלי.
אם אתם שונאים סטלנים, בטלנים, אוכלי חינם וכו… כנראה שיש לכם אשמה בקשר למנוחה וחוסר עשיה, אולי המצב היחיד בו מותר לכם לנוח זה שאתם חולים או מוטשים, החלק הבטלן שבכם נמצא בתחום המוכחש, מוכנות לקבל אותו בחזרה בשלם שלכם, לא יהםוך אותכם לפרזיטים ובטלנים, הוא יאזן אותכם ויאפשר לכם לעצור באופן רצוני מתוך הקשבה לגוף.
4. ‏מדיטציה.
שלחו את החושים חזרה פנימה, תהליך הפרקטיהרה היוגי, הוא מצב בו החושים מופנים פנימה, הדבר טוען אותנו, כל תהליך נשימה יוגית, מדיטציה או אפילו צומת לב ממוקדת לגופנו, עוזרת לנו להיטען.
עצם המעקב אחרי הנשימה מסוגל הטעין אותנו אם רק נעשה זאת ברצינות כ 20 ד ביום.
מתרגלי מדיטציה רציניים, במצבי נסיגה מהעולם, בה הריכוז נעשה גבוהה מאוד, מספרים שהצורך באוכל, שינה וכו קטנים מאוד, יש משהו בריכוז שמאוד בריא למערכת שלנו.
‏5. למדו לקבל, מסג' טיפול רייקי, וואטסו, ריברסינג…יש המון דרכים לקבל להיטען עזרה מבחוץ, ישנן קריסטלים נהדרים להתקרקעות והטענות ובכלל הרשו לעצמכם לקבל אהבה וריפוי, הרצון לתת בלי לקבל אינו דבר נאצל, הוא יושב על חוסר ערך עצמי, כשנותנים אנו בעמדת עליונות, לקבל זה להיות פגיע, כי אולי לא יתנו לכם… הסכימו להרגיש ראויים וקבלו.
‏6.סגירת ההילה, הגנה עצמית רוחנית.
‏יש אנשים, מקומות וכו שפשוט מסוכן להיות לידם… פשוט הימנעו מכך.אם אתם חייבים דמינו בועת אנרגיה בצבע זהב סביבכם, ה התקרקעות באדמה (דמיינו חיבור בין כפות הרגליים והרצפה), שלבו ידיים או לפחות כפות ידיים, כל זה עוזר לסגור את ההילה. לעיתים הבעיה חזקה יותר ודרוש לדבר עם קואצ'ר רוחני,שאמן או מטפל המתמחה בזה.
7.צום דיגיטלי.
אחת הסיבות לתשישות היא הקצב המהיר, התמכרות לגירויים, וסביבה מלאת אלקטרוניקה ממש מחלישות את ההילה.
נסו "לשמור שבת", כחו יום (למה לא שבת) פשוט חבו את כל המכשירים החשמליים, הקדישו אותו, לריפוי, חיבור לטבע, תפילה, מדיטציה… וכל הדברים הטובים. גלו שהיעילות שלכם בטווח הארוך תשתפר.
8. הרפיה יוגית מלאה.
זהו סוד נהדר לטעינה אנרגטית. רבע שעה בהרפיה כזאת שקולה ל כמה שעות שינה. הרפיה יוגית מלאה היא תהליך של 5 שלבים והם:
א. שכבו בנוחות, עדיף על הגב, גם בישיבה אפשרי בלית ברירה.
ב. סרקו את השרירים, והרפו אותם אחד אחד בעזרת הדמיון, דמיינו אותם, רכים, רפויים, משוחררים, אם קשה, אז כווצו אותם עד הגבול ואז שחררו. התחילו מהרגלים ועלו בהדרגה עד הראש.
ג.האיטו את הנשימה, 4 שניות הוצאת אוויר, 4 שניות הכנסת אוויר.
ד. דמיינו מקום יפיפה, רגוע, ומושלם, חוף ים, טבע, גן עדן, שמים כחולים יפהפיים, רוח מלטפת וכו.
ה. נוחו, במצב הזה, ואז חזרו בהדרגה, תוך הזזת האיברים למצב התודעה הרגיל.

רוצה לדעת את הארכיטיפ הדומיננטי שלך ולברר אם אימון במסע הגיבור יכול להביא לחייך פריצת דרך? מלא פרטים ונקבע שיחת ברור ואבחון של 20 ד ללא עלות!

פוסטים נוספים

שיתוף:

גלילה לראש העמוד

הרשמו כאן לקבלת שאלון אבחון ארכיטיפ דומיננטי במתנה

דילוג לתוכן