צאקרות

צאקרות – הסיפור האמתי. מסע הגיבור בראי הצ'אקרות.

כיצד להבין את הסיפור של חיינו מנקודת מבט יוגית, איזה שעורים לא גמורים עדין תוקעים אותנו, איך להתקדם במסע הצ'אקרות לעבר השלמות ומה החזון הגדול אליו הכול הולך.
כל כך הרבה נכתב על צ'אקרות. חלק מהדברים נהדרים וחלק מתבסס על טעויות שהשתרשו עוד מתקופת התרגומים הרשלניים של הספרות ההודית בתחילת המאה ה- 20 על ידי העמותה התיאוסופית ואחרים.

שבירת מיתוסים על צאקרות

אתחיל בשבירה של כמה מיתוסים.

לצאקרות יש צבע

לצ'אקרות אין צבע, אך לאנרגיה האסטרלית הנעה בהם יש, ולא רק צבע אחד. עקרונית, בכל צ'אקרה יכולים לעבור כל תדרי האנרגיה, אבל יש תדרים או צבעים מסוימים שאופייניים להן. הצ'אקרות עצמן שקופות. ברמה (הפראנית לכל הצ'קרות צבע לבן כחלחל, ברמה המנטלית אין לצבע משמעות, צבע קיים ברמה האסטראלית)

הצאקרות זזות או מסתובבות

לא! אך האנרגיה שנעה בתוכן מסתובבת, לעתים, כמו מים בכיור כשמוציאים את הפקק.
הצ'אקרות כן נפתחות ונסגרות, כמו עלי כותרת של פרח.
לרוב הצ'אקרות לא פתוחות או סגורות באופן מוחלט, יש משהוא שמופעל בכל צ'קרה לפחות ברובד העדין.
כל צ'אקרה היא מקלט לקבוצה מסויימת של תדרים, או לאוקטבה קוסמית. בכל צ'אקרה קיימות כל הצ'אקרות האחרות במובן פרקטלי. הצ'אקרות מחוברות לכל הגופים העדינים, כך שיש בהן ממד פיזי, פראני, רגשי, מנטאלי, קוסמי, וקוזאלי.
לצ'אקרות יש עלי כותרת, בד"כ לא כולם יהיו פתוחים, זו הסיבה לכך שאדם יכול להיות מופעל ברמה חלקית על צ'אקרת הבסיס באופן שיהיה מחובר ונוכח בגופו, אך לא פראקטי או יציב רגשית לדוגמה (עלי כותרת שונים).

הצאקרות טעונות או מרוקנות

הצ'אקרות הן כמו אנטנות דרכם המיקרוקוסמוס שלנו מתחבר ונטען מהמקרוקוסמוס. הצ'אקרות לא אוגרות אנרגיה (האנרגיה המגיעה נשמרת באיברים הפנימיים), הן רק מעבירות אותה או לא.
ניתן להעביר אנרגיה מהמקרוקוסמוס למיקרוקוסמוסים אחרים , כלומר ליצורים בעולם ואפילו לחפצים.

הצאקרה הדומיננטית של מישהו היא באופן סטטיסטי 1 מ 7

ממש לא, בימינו, 80% מבני האדם מופיעלים על הצ'אקרה השניה (העדר החברתי),10% על הצ'אקרה הראשונה (האנשים הפשוטים של פעם), 5% על הצ'אקרה השלישית (המצליחנים והמנהיגים), 2.5% על צ'אקרת הלב (האנשים הבאמת טובים), 2.5% כל השאר (המיסטיקנים, המרפאים הגדולים, הגאונים, הצדיקים, הנביאים…וכו)

הצ'אקרות ו- 5 הגופים העדינים

למעשה כל צ'אקרה מתקיימת ב- 5 גופים רבדים או שונים  (למעשה 7 גופים 6 גופיים אישיים), שהם חמשת הגופים העדינים שלנו, קרי, הגוף הפיזי, הפראני, האסטרלי, המנטאלי והקוזאלי (הגופים הללו הינם גופים מעודנים ורוחניים, ולא גופים במובן של מקום מרחבי).
לכן, כשאומרים שלמישהו יש צ'אקרה שנייה חזקה מאוד, זה תלוי באיזה גוף מדובר. מישהו שהצ'אקרה השנייה חזקה אצלו בגוף השני, הפראני, יהיה חיוני ומלא אנרגיה מינית חושנית, מישהי שהצ'אקרה השנייה חזקה אצלה בגוף הרביעי, המנטאלי, תבין דינמיקה חברתית היטב, תקרא יפה רגשות של אנשים, תהיה מחוברת להגות "הפופלרית", למה טרנדי, למה אופנתי, למה מתאים להגיד בסיטואציות רגישות וכו'.
מישהי יכולה להיות מאוד סקסית אך חסרת טקט, כי הצ'אקרה השנייה פעילה או חסומה אצלה בגופים השונים.
 
תמונת הצאקרות מטקסט עתיק
ציור הצאקרות כמו שמופיע בטקסט יוגה עתיק

צאקרות, ארכיטיפים ומסע הגיבור

הצ'אקרות מייצגות מצבי תודעה, או רמות תפיסה. ניתן לומר, שכל מצבי התודעה האפשריים כלולים בהם. לדעת את כל הצ'אקרות, זה לדעת את כל המציאות, עם זאת, אפילו יוגים דגולים הפעילו רק חלק זעום מהפוטנציאל של הצ'אקרות.
אפשר לדבר על רמות עידון ככל שמדובר על גוף רוחני וצ'אקרה גבוהים יותר.
למעשה הצ'אקרות הן מפת ההתפתחות האנושית ואולי אפילו הכללית, של כל יצור באשר הוא.
המסע מתודעה המזוהה לחלוטין עם הגוף (כמו אצל חיידקים, קריסטלים אולי, בעלי חיים פשוטים ….) ועד לתודעה המזוהה לחלוטין עם האינסוף (כמו במקרה של אלוהיות, בודהות, מלאכים ….).
כל צ'אקרה היא מסע גיבור או רצף מסעות תחת "נושא" מסוים. כל צ'אקרה קשורה באוסף חוויות אופייני, צורות חשיבה, הרגשה, גורל ושיעורים נשמתים. לכל צ'אקרה צורה שונה בה האלוהות מתגלה דרכה, וארכיטיפים המייצגים חלקים שלה ואת מי שמממש אותה באופן מלא.

דמויות מפרסמות הממחישות את הפסיכולוגיה של הצאקרות השונות

דמות כמו נפוליאון, שמייצגת כמעט באופן טהור את הצ'אקרה השלישית, תפגוש את החיים בדרך אחרת לגמרי מדמות כמו מרלין מונרו (שמייצגת צ'אקרה שנייה באופן טהור).
הארכיטיפים האופייניים לצ'אקרה הם: היסוד האלכימי, האלוהות, בעל חיים, ודמות אנושית. אתייחס לדמות האנושית המרכזית, אם כי יש הרבה, בהתאמה לעלי הכותרת של כל צ'אקרה. את הקוסם החברתי, המאהב, הנסיך המקסים, הנסיכה החולמנית, האמפתית המרצה, והאומן ניתן לייחס לצ'אקרה השנייה.
במישור התודעה של צ'אקרה זו את האגו מייצג התנין, בעל החי ששקוע בעולם הרגש (חי במים). אנוכיותו בסיסית ומוסוות (טורף המסתיר עצמו במים), רגשנותו צבועה (דמעות תנין), וחלקלקה. האל וישנו מייצג את האלוהות המופיעה כדמות מקסימה, חומלת, דרמטית וגואלת (קרישנה, ראמה וגם ישוע נחשבים ביטויים של האלוהות על הצ'אקרה השנייה). האלוהות בצ'אקרה הזאת, היא ה"פנטזיה" של איך שהיינו רוצים שהאלוהות תהיה.

המסע השלם דרך הצאקרות

המסע השלם דרך הצ'אקרות הוא מסעה הקוסמי של קונדליני מצאקרת הבסיס ועד הכתר, ומסעה של התודעה באותו אופן.
ישנם 6 גופים (הגוף השביעי הוא לא אישי) ו 7 צ"אקרות כך שמדובר ב 42 מסעות, בדומה למודל הקבלי.
עקרונית גישות חיים שונות מגדירות את התכלית הסופית של החיים על פי הצקרות. בדומה למודל הצרכים של מאסלו.
המטרה של התרבות המערבית היא גן עדן של הצאקרה השניה "הבליין הפופולרי" או הצ'אקרה השלישית ה"האיש המצליח".
האידאל של חברה רוחנית היה צ'אקרת הלב "האיש הטוב", האידאל של דרכים רוחניות שוללות קיום הוא הכתר, אדוויטה, בודהיזם טראוודה וכל מי שמטרתו הסופית היא נירוונה, או מוקשה.
רוחניות מחייבת עולם השואפת לגן עדן נצחי,כמו הנצרות למעשה מכוונת לעליה לכתר וחזרה ללב.
דתות השואפת להארה בגוף הזה או במציאות פיזית, עושות את כל הדרך מהבסיס לכתר ובחזרה, זהו במובן מסוים המסע השלם (רצו ושוב), היהדות המיסטית ובודהיזם טיבטי טנטרי (גוף הקשת בענן) מכוונים לכך*
בפוסט הנוכחי אתמקד בארכיטיפ הגיבור והמוביל, כפי שהוא בא לידי ביטוי בכל צ'אקרה ובמסע הנשמה הספציפי של ארכיטיפ זה.
יש די ויותר מידע זמין על המיקום, "הצבע" וכו' של הצ'אקרות לכן לא אתיחס לזה כאן…. אתחיל מצ'אקרת הבסיס.
 
הרקולס, האידאל של הגיבור בצאקרת הבסיס
הרקולס, האידאל של הגיבור בצאקרת הבסיס, בתמונה פסל של הרקולס כילד, ממחיש שכוחו היה דבר רוחני, כי גם בילד נהנה מכוח על

צ'אקרת הבסיס

סיפורה של צ'אקרת הבסיס הוא סיפור של הישרדות. כל הסרטים בהם אדם מתמודד מול איתני הטבע, בעל חיים נאבק בבעל חיים אחר (נשיונל גאוגרפיק), או אדם נלחם בזולתו וכו' מתייחסים לצ'אקרה הראשונה. גם סיפורי הגירה, בה אנשים נרדפים, מגיעים לארץ חדשה ומתמודדים עם קשיים, סיפורי חלוצים וכו' (אדם מול האדמה) משתייכים לקטגוריה זו.
צ'אקרת הבסיס מספרת בנוסף, על השבט או על הקבוצה המתלכדת כדי לשרוד, על הגבר המנצח גבר אחר כדי להשיג את הבחורה, וכו'. כל סרטי הזומבים למיניהם, בהם הגיבורים שורדים כוחות המנסים לטרוף אותם, גם הם משתייכים לאותו הסיפור. גם סיפור ההתרבות והפריון כשורה בצ'אקרה הזאת, ספור הצייד והניצוד, סיפור האישה הנכנסת להריון, המצליחה למשוך אליה באופן גופני, המגדלת תינוק למרות קושי, המצליחה להזין ילדים בזמנים קשים, המגדלת צאצאים למרות כל הסיכויים ויוצרת מחסה.
גם הסיפור הציוני על מדינה מוקפת אויבים והישרדותה הוא סיפורה של הצ'אקרה ראשונה.
צ'אקרת הבסיס היא הצ'אקרה הדומיננטית בילדותנו המוקדמת.
ארכיטיפ הגיבור בצ'אקרה הזאת הוא "איש הפרא", הענק, הגיבור הפיזי (לרוב הנאיבי) דוגמת הרקולס, וכו'. הארכיטיפ האלוהי הוא ברהמה, האל הבורא. דתות הסוגדות לו, שואפות לגן עדן בעולם שכזה. החיה המייצגת של צ'אקרה הזאת היא הפיל, המאופיינת בסבלנות, בעמידות, בהתמדה, ובכוח גשמי.
דתות עם מאפיינים של הצ'אקרה הראשונה מכילות מרכיב הישרדותי דומיננטי.
היהדות לדוגמה, מאז ומתמיד הייתה דת נרדפת וקורבן. חז"ל כתבו שהיא משולה לכבשה בין 70 זאבים. תחושת השבטיות, השייכות הקבוצתית והאחדות המיוחדת אל מול האחר, מאד בולטות בה.
ספורט, לרוב, מספר את סיפור הצ'אקרה הראשונה. רוב סוגי הספורט מכילים מוטיבים של מלחמה מעודנת, מי מבקיע גול, מי קולע סל (מחדיר את הרימון לבונקר של הצבא השני), מי רץ מהר יותר, או מי קופץ גבוה יותר ( בורח מהנמר והאחר נטרף), או מי מביס את האחר (איגרוף, היאבקות, ג'ודו). גם המעודד קשור לצ'אקרה הראשונה: אני אוהד טוב יותר ככל שאני נאמן יותר לקבוצתי ושונא יותר את ה"אויב".
הניצחון או ההפסד הם משחק סכום 0, מאה אחוז ניצחון או מאה אחוז כישלון. יש בסוף רק אלוף אחד והוא זוכה בכל התהילה (משתלט על מקור המים, כובש את האדמה, מרביע את הנקבה הבריאה והצעירה ומעביר את המטען הגנטי שלו לדור הבא).
סמל צאקרת הבסיס הוא ריבוע המיצג אדמה ויציבות ובתוכו משולש המיצג את האנרגיה הנשית הבוראת וארבעה עלי כותרת המיצגים פשטות
סמל צאקרת הבסיס הוא ריבוע המיצג אדמה ויציבות ובתוכו משולש המיצג את האנרגיה הנשית הבוראת וארבעה עלי כותרת המיצגים את 4 מצבי התודעה הבסיסים של רמת התודעה הזאת

שעורי הנשמה של צאקרת הבסיס

שעורי הנשמה של צ'אקרת הבסיס הם: יש בך כוחות גדולים ממה שאתה חושב, הנאמנות לשבט הכי חשובה, לגלות את פלאי הגוף, לאפשר לאינסטינקטים לעבוד, להיות הצייד, להיות הציד, להרגיש את נשמת העולם, להיות מכוונן לאמא אדמה, להיות שקט ואיטי, העונג הוא הנוכחות בגוף, פשטות הקיום.
כשיש לנו שיעור נשמתי לא גמור בצ'אקרה הראשונה, לרוב נגלה בעיות בקרקוע, בלהיות בגוף, באנרגיית החיים, בלעצור ולהיות שקט, כל השעורים של חזרה לטבע, לגוף ולפשטות הם שיעורי צ'אקרת הבסיס.
מסע הגיבור השלם הוא המסע מצ'אקרת הבסיס לצ'אקרת הכתר (ולפעמים בחזרה), גם אם במובנים מסויימים אנחנו מאוד מתקדמים, אין מקום לקיצורי דרך. שיעורי נשמה שדלגנו עליהם, ירדפו אותנו שוב ושוב, ככל שנתקדם יהיה לנו קשה יותר לחזור אחורה לבסיס, כך שלעיתים החיים ממש יכריחו אותנו להתכווץ ולחזור ליסודות. עדיף לחזור מרצוננו ולא להיגרר לשם בגלל מחלה, עייפות כרונית או חוסר מסוגלות למצוא מקום וקרקע.
פיתוח ועבודה מומלצים על צ'אקרת הבסיס: פעילות ספורטיבית, זמן בטבע, חיבור למדיצינות טבעיות, תזונה טבעית, טריה עם הרבה מרכיבים לא מבושלים, ללכת יחפים על אדמה. אלו הם חלק מהדרכים לחזור לצ'אקרת הבסיס. למקרים חמורים או דפוס חוזר ועקשן של הצ'אקרה הזאת יש להתייעץ עם מורה רוחני מתאים, או מורה יוגה בעל הבנה בצד האזוטרי הקשור בצ'אקרות.

מעניין, איך לומדים על הצאקרות יותר?

להלן מאמרי המשך:
הצקרה השנייה
הצקרה השלישית
הצאקרה הרביעית
הצקרה החמישית
הצקרה השישית
הצקרה השביעית

הערות:
*קוזאלי = סיבתי, הגוף העדין בו נשמרת הקארמה, לעיתים נקראה גם גוף העונג, ananda maykusha
*הגוף הזה מתחלק ל 2 החלק שמכיל הזרעים הקארמים בסנסקריט (alaya vijnana) והגוף של השעורים הרוחנים 42 שעורי הנשמה, התובנות הקוסמיות העמוקות שמאפשרות שחרור…
*פרקטל = תבנית בתוך תבנית, אבן בהר בעלת צורה של ההר, עלה בצורת העץ שהו שייך לו, תופעה נפוצה בטבע. מפתיתי שלג ועד תבניות מזג אוויר, שייך לתורת הכאוס
צאקרה 1: מסע השורד: החלוץ, מהישרדות ליציבות (מהגרים, חולים, מלחמה), גן עדן זה בית יפה, כסף, משפחה, ילדים, הצלחה היא לישרוד ולהעביר מטען גנטי לדור הבא.
צאקרה 2: מסע הבליין: גן עדן של צקרה שניה, הצלחה היא הרבה סקס, עונג, קבלה חברתית, יופי, ריגושים, פופולריות
צאקרה 3: מסע המצליחן: גן עדן הוא להיות מנהיג חשוב ובעל השפעה, הצלחה היא, עוצמה, שליטה, השפעה, הערכה עצמית, הנהגה
מסע
צאקרה 4: מסע האוהב, גן עדן הוא קהילה מלאת אהבה, וחיבור אמיתי בין אנשים, מקום בו אפשר לשרת את האחר.
צאקרה 5: מסע הטהור: גן עדן של מלאכים, מוזיקה שימימית, הרמוניה, עידון
צ'אקרה 6: מסע החוכמה: גן עדן של תודעה טהורה, ראיה חודרת לטבע הדברים, חופש לדעת ולחוות הכל.
צאקרה 7:מסע ההארה, המסע ללא מסע: ביטול מוחלט לאחד ולאור הרוחני, שרות של האינסוף, התרחבות, פרספקטיבה אלוהית.
*מידע נהדר על צאקרות באנגלית.

הצתרפו לקבוצת הווטסאפ לקבלת עידכונים ואת המיני קורס החינמי על אימון טראנספרסונלי

פוסטים נוספים

שיתוף:

גלילה לראש העמוד

רוצה להיות מטפל-על המשלב רוחניות עם כלים פסיכולוגיים מבוססים?

קורס טיפול טראנספרסונלי בדרך מסע הגיבור נפתח בקרוב

הצתרפו לקבוצת הווטסאפ לקבלת עידכונים ואת המיני קורס החינמי על אימון טראנספרסונלי

דילוג לתוכן