טיפול זוגי בדרך מסע הגיבור

טיפול זוגי בדרך מסע הגיבור

האם יש לכם בעיות בזוגיות? קושי בתקשורת? מבחנים אינסופיים? מרגישים שלא רואים אתכם?

מסע הגיבור מציע דרך ייחודית לטיפול זוגי.

אני רואה זוגיות כמסע רוחני והתפתחותי משותף המאפשר לעלות לעלות לגבהים של אושר ומימוש או לרדת לתהום של סבל ואכזבה.

ההבדל לפעמים בין הצלחה לכישלון, גהנום או גן עדן הוא קצת יותר כלים ומודעות, אבל לפעמים הבעיה יושבת עמוק יותר, בתוכנות העמוקות של התת מודע שמגדירות לנו מה זאת אהבה ומה מגיע לנו ממנה.

בנוסף אצל חלקנו קיימים חלקים מוכחשים ומודחקים שניתקו מהאישיות הרגילה והם כוח מחבל המנסה להרוס את המסיבה ולהרעיל משהו טוב, אם לא נטפל ונרפא את החלקים האלו הם עלולים לבעוט בדלי החלב שחלבנו בעמל רב, וברגע להפוך קשר טוב לסיוט.

טיפול זוגי בדרך מסע הגיבור - השלם גדול מסכום חלקיו
בטיפול זוגי בדרך מסע הגיבור - השלם גדול מסכום חלקיו אבל רק כשאנו מוצאים שלמות פנימית אנו יכולים ליצר גם שלמות חיצונית עם בנאדם אחר, והופכים משתי נזקקים המצפים שהאחר ימלא אותם, לשתי כלים שופעים החולקים את עצמם עם האחר, בלי לוותר על עצמינו ובלי לאבד את הביחד.

לקרוע את חוזה הצללים הרגשי דרך טיפול זוגי בדרך מסע הגיבור

הבעיה הגדולה בזוגיות היא שכשאנו נכנסים לקשר זוגי, נוצר בקשר חוזה כפול, ישנו חוזה בין החלקים המודעים שלנו, חוזה שבו אנו מתחייבים לתת אהבה ולדאוג לאושרו של האחר.

אם זאת יש גם חוזה צללים בין החלקים המודחקים והמוכחשים  שלנו, חוזה שמייצר ומשחזר דרמה רגשית מלאת סבל שאיננו רוצים להשתתף בה אבל איננו מסוגלים לעצור אותה.

כדי לפתור בעיית עומק זוגית לא מספיק ללמד כמה כלים של תקשורת ולבקש סליחה חשוב להבין לעומק את הדינמיקה הזוגית, את אזורי הצל המחבלים בקשר ואת ההתמכרות הרגשית השלילית שצריך לשחרר אותה.

טיפול זוגי בדרך מסע הגיבור מציע כלים ייחודיים לטיפול ביניהם:

זיהוי התבנית הזוגית בדינמיקה בין האנימוס והאנימה, עבודת צל, חיבור למימד הטראנספרסונלי, שינוי תוכנת הזוגיות והאהבה מהילדות.

מה יש בטיפול זוגי בדרך מסע הגיבור שלא תמצאו בגישות טיפוליות אחרות?

איזון הגבר הפנימי והאישה הפנימית

אנימוס ואנימה הם הגבר והאישה הפנימית הקיימים בכל אחד מאיתנו, המושגים האילו התגלו עוד בימי אפלטון אבל קיבלו חשיבות בפסיכולוגיה יונגיאנית, אנו מקיימים בקשר 4 מערכות יחסים והם:

א. בין הגברי באישה והגברי בגבר

ב. הנשי באישה והנשי בגבר

ג. הגברי באישה והנשי בקשר

ד. הנשי בגבר והגברי באישה

בתקופה המודרנית הרבה מערכות יחסים מייצרות  היפוך תפקידים בה הגברי בבת הזוג דומיננטי ושולט ובמערכת יחסים עם הנשי בבן הזוג, במערכת יחסים כזאת האישה לובשת את המכנסיים אבל בעומק מצפה להיות אישה וידאגו לה, רק שלא מרגישה שזה אפשרי למרות ש"מסרסת" את הגברי בגבר.

אימון זוגי באזורי הצל

נפגוש את החלקים המודחקים המייצרים את הדינמיקה של חיכוך פצע בפצע. הנובעת מניסיון למלא חסכים רגשיים שלא ניתנים למילוי בדרך זאת. נבין איך לרפא ולהזין אותם באופן חיובי ובכך לעצור אותם מלהרוס את הקשר דרך צרכים לא הגיוניים המתוקשרים באופן לא מודע, ומביאים לזעם ותסכול שאינם ממומשים.

שינוי מודל הזוגיות, והגדרת האהבה

בטיפול זוגי בדרך מסע הגיבור נלמד לשנות את ה"הגדרות הבסיסיות" המתוכנתות בתוכנו מהילדות שגורמות לכך שניצר אהבה שמרגישה מוכר ולא את האהבה שעושה אותנו מאושרים, למעשה אנו משחזרים בקשר את הדרך בה טופלנו על ידי הורינו ואת הדרך בה התייחסו אחד לשני.

אם נקבל את האהבה בצורה מתוקנת נרגיש חוסר נוחות עם זה, ונחבל בזה, במסע הגיבור נשתמש בעבודת עומק במצב טראנס כדי להשיג שינוי עמוק של ה"תוכנות".

הכנסת האלוהי לתמונה

בטיפול זוגי בדרך מסע הגיבור אנו מבינים שבקשר זוגי יש פוטנצייל למשהו הגדול מסך החלקים, רבי עקיבה טען ש"איש ואיש זכו שכינה בינהם, לא זכו אש תוכלתם", אם נגיע בזוגיות למימד של הזיכוך, מימד בו נשמה הפוגשת נשמה, והאלוהות הגברית הפוגשת את האלוהות הנשית, הזוגיות תהפוך לפלא גדול, אם לא נגיע לבסוף לתסכול והאשמה הדדית, כי לכולנו כמיהה עמוקה (לעיתים מודחקת) לחיבור רוחני טראנספרסונלי, קשר שלא מתעלה למקום הזה עלול ליפול לתהום של תסכול. באימון זוגי בדרך מסע הגיבור נלמד איך להפוך את האלוקות לשותפה שלנו בקשר.

רוצים לטפל לרפא את הזוגיות מהשורש? צרו קשר ונצא יחד לדרך אל זוגיות החלומות שלכם.