הבהייה הגברית ( Male gaze ) – כיצד להמנע מ”דחיה” ממבט ראשון

איך תדע האם המבט שלך קריפי, “ערפדי”  או מכווץ נשים? האם אתה מודע לכך שהרבה אינטראקציות חיזוריות מבטיחות נבלמות כבר בשלב המבט? מה לעשות כדי ליצור אינטימיות, אמון וכימיה כבר מהמבט הראשון?

אם קורה לך באופן קבוע שנשים נחסמות, מתרחקות או “שמות הגנות” כשאתה מתבונן עליהם, כנראה שאתה עושה את “הבהייה הגברית”. הגיע הזמן להבין מה זה אומר ואיך להימנע מכך.

הבהייה הגברית קווים לדמותה

הבהייה הגברית היא מושג שהוטבע בשנות ה 60 של המאה ה 20 על בתקופת “הגל השני” של הפמיניזם כסמל לבהמיות הגברית. מעין שם קוד לכל מה שרע בדרך בה הגברים בחברה פטריארכלית (גם כזאת שמתיימרת להיות נאורה) מתייחסים לנשים. המבט הזה קיבל משמעות רחבה יותר במה שנקרא בקולנוע “פרספקטיבה גברית”. פרספקטיבה גברית היא נקודת מבט סיפורית בה נשים מוצגות כאובייקטים בעולמו של גבר ואין להן עומק וערך מלבד היחס וההשפעה שלהן על הדמיות הגבריות בעלילה. בהייה גברית הוא תופעה כה נפוצה ברחוב ובקולנוע, עד כי הקריקטוריסטית אליסון בקדל הראתה שרוב הסרטים של זמנינו חוטאים בתופעה הזאת. היא יצרה מבחן הקרוי על שמה הממחיש זאת. מבחן בקדל (באנגלית Bechdel test) בודק האם בסרטי קולנוע עלילתיים, מתקיימת אפליית נשים.

על מנת שסרט יעבור את המבחן עליו לקיים את התנאים הבאים:

  1. יש בסרט לפחות שתי דמויות של נשים
  2. הן משוחחות ביניהן
  3. נושא השיחה אינו גברים

רוב הסרטים שוברי הקופות של ימינו כולל שר הטבעות, אווטאר, הרשת החברתית, והנוקמים נכשלים במבחן הזה. אפילו סדרות “נשיות” כמו “סקס בעיר הגדולה” נכשלות במבחן ובגדול. י

בסרטון דוגמה לנקודת המבט הגברית (באדיבות טיילר)

מהי "בהייה גברית" באופן מעשי?

בהייה גברית היא הבעה  כמעט אינסטינקטיבית שגברים שולחים לנשים המעוררות אצלם תאווה מינית. במקרים רבים המבט מכוון לחזה, לישבן לשיער או לרגליים, ולעיתים הוא מכוון הישר לעיני האישה.

המבט הזה מלווה בקיטלוג כמעט מידי של הערך המיני ורמת האטרקטיביות של האישה הזאת בעולמו של הגבר. נשים רבות מדווחות על קבלת מאות מבטים כאלה ביום. למבט הזה יש השפעות מזיקות גם לנשים וגם לגברים.

אז איך מרגישה אישה החווה “בהייה גברית”?

נשים רבות טוענות שהבהייה הזאת מכווצת אותן. נותנת להם להרגיש כמו “בשר טרי” או “אובייקט שטוח”. משהו שכל יעודו הוא להגשים איזה פנטזיה או תענוג גברי.

גברים שנועצים מבטים כאלה באופן גלוי ובוטא נתפסים כמאיימים, סוטים ומטרידים, גברים שמביטים כך בחטף ומורידים עיניים במבוכה כשהם “נתפסים” נראים כ”מציצנים” ו”פחדנים”.

אפילו כשמדובר בגבר אותו הן מכירות טוב או מוגדר כ”ידיד” המביט אליהן ככה הוא נתפס כ”מלחיץ”, המסר הוא “הדבר המרכזי שאני רוצה ממך זה סקס”.

נשים מסוימות מתמכרות לבהייה הגברית כמשהו שמאשר את נשיותן. ישנן חברות דוגמת הארצות הלטיניות בהן למבט כזה יש יותר לגיטימציה. בהודו יש לגיטמציה לגברים להביט ככה רק על נשים מערביות.

מ. ידידה קרובה שלי מתארת: “בימים מסוימים אני יוצאת לרחוב ואיני חשה את מבטי הגברים הננעצים בי, מיד אני מתחילה לחשוש שאולי התסרוקת או האיפור שלי לא בסדר…אולי העלתי במשקל או יותר גרוע…”. מצד שני היא מתארת שהמבט הזה גורם לה לתחושה לא נעימה ומקווצת אותה. “כאילו הייתי סטייק או כדור גלידה”.

איך “בהייה גברית” מרגישה לגבר?

הבהייה הגברית היא בשורשה תופעה חייתית עם בסיס ביולוגי. אצל כל גבר בריא קיים מנגנון שמעריך באופן אוטומטי את הפוטנציאל המיני של הנקבות בסביבתו. מדובר במנגנון הישרדותי בסיסי שהיה חשוב מאוד בעבר.

כל הדברים שאנחנו מגדירים כ”יופי” ואטרקטיביות הם אינדיקציה לבריאות ותקינות גנטית. במילים אחרות גברים מתוכנתים גנטית למצוא את הנקבה הבריאה והתקינה ביותר בסביבתם ולנסות להביא איתה צאצאים.

שער גולש וארוך, ריח גוף נעים, סימטריה בפנים, עור חלק, שפתיים עבות, ירכיים עגלגלות וחזה שופע הם אינדיקציה לכך שיש לנקבה אם היתה בתנאים פרה היסטוריים סיכוי גבוהה לשרוד הריון ולידה וליצר צאצאים חזקים ובריאים. מומחה הדייטינג “מיסטרי” מגדיר את המוח הגברי כמכונת השרדות משוכללת שפשוט עדיין לא עודכנה לתנאים של העולם המודרני.

אז אם ה"בהייה הגברית" היא דבר טבעי למה יש איתה בעיה?

המבט הטורף – מיצר מתח, נוקשות וחוסם במקרים רבים אינטרקציה חיזורית אפקטיבית

צורת הסתכלות כזאת הייתה מעולה במצב בו היה “חופש ביולוגי” לזכרים חזקים לפעול באופן יצרי ואימפולסיבי.

כמובן התנהגות כזאת לא אפשרית יותר. אנחנו נדרשים להראות כמו יצורים רציונלים והפועלים על פי הסכמים וקודים חברתיים מורכבים. כשהאנרגיה הזאת מתעוררת בנו היא משבשת את היכולת שלנו כגברים לייצר אינטראקציה אפקטיבית עם נשים. למעשה מבחנה ביולגית קימים שלשה מרכזי תפקוד הקרויים המוח הזוחלי, המוח הרגשי והמוח החושב. המוח הזוחלי נחוץ מאוד בשלבי אינטרקציה מאוחרים קרי סקס, אבל מפריע אם הוא לוקח שליטה בשלבים הראשונים. דבר זהה נוצר כש”המוח הזוחלי” מתעורר במצבים הנתפסים כסכנה ונוצרת תגובת “תקוף או הימלט. לדוגמה המזכירה שהבוס שלה מתבונן לעברה כשהי מקלידה מכתב עלולה לחוש “סכנה”  שתעורר תגובת “תקוף או הימלט”. גופה יגיב בזרמת דם לידיים ולרגליים והאצת דופק כדי שתוכל לברוח או להילחם ביעילות. במצב כזה פחות דם מגיע למוח, הגוף מתקשה לשבת בשקט, והיכולת להתרגז בפעולות עדינות ומורכבות יורד. כמובן שהתגובה של המוח הזוחלי כאן אינה מועילה. למוח הזוחלי יש למעשה ארבעה מצבים עיקרים של פעולה הקרויים “flight, fight, fuck, kill”. הבהייה הגברית היא מצב המביא להתעוררות פרימטיבית של “פונקציית” ה”fuck” של המוח הזוחלי. היא אינה משרתת את האינטרקציה. בנוסף מבט כזה קשור בקשר הדוק עם תחושת החוסר והמבט הנזקק. בוא מזכיר כלב מורעב אשר יקפוץ על כל טיפת מזון שיזרקו לו. מבט כזה לא נתפס כאטרקטיבי לרוב הנשים. הוא יוצר מסגרת יחוס בה הגבר הוא קבצן של אהבה במקום להיות “המתנה”, כלומר לשדר ביטחון וערך.

המבט הנזקק – אחד הדרכים בהם גברים משדרים ערך נמוך באינטרקציה חברתית וחיזורית

המכשלה הרוחנית

מעבר לכשל הביולוגי  המבט הזה קשור לתפיסת עולם ילדותית הרואה ב”אישה” פתרון לכל החוסרים החסכים של הגבר (הפרספקטיבה הגברית). היא שמה את הגבר בעמדת נחיתות בשלב החיזור וגורמת לו לחוות ולשדר ניזקקות. החוויה הזאת מתעצמת אם הגבר נוהג לצפות בפורנו לעיתים קבועות. רוב הסרטים האלה מציגים פרספקטיבה גברית נרקסיסטית בה האישה היא רק כלי לסיפוק צרכי הגבר.

כשאני מדבר עם גברים צעירים נשמע כי הקרטריון היחיד שמעניין אותם לחיבור מיני עם אישה זה ה”אם היא נותנת” ולפעמים גם האם היא “כוסית”.  בדומה לאדם מורעב שכל מה שהוא רואה לעינו זה את הארוחה הבאה, גם גברים שלא קימו יחסי מין תקופה ארוכה מבחינתם סובלים מהתסמונת הזאת. דבר שגורם להם לשדר בהייה גברית לכמעט כל דבר נשי בסביבתם ולהקטין אף יותר את סיכויהם לאינטרקציה חזורית מוצלחת עם נשים.

יש בכל העיניין הזה גם כשל רוחני.

למעשה מה שגבר באמת מחפש זה תחושת פלא וקסם הבאה ממגע עם כוח מסתורי,מענג,  טוב, אוהב, טהור ומזין. אלא שפלא וקסם הם מצבי תודעה פנימיים ושזמינים בפוטנצייל בכל רגע ואין להם קשר הכרחי לנשים. אמנם הביולוגיה של תשוקה והתאהבות מיצרת באופן זמני “סמי אהבה” במוח הנותנים תחושה של פלא ועונג. אבל כמו כל חוויה “כימית ביולוגית” החוויה הזאת היא זמנית ומוגבלת. ללא מודעות לשורשה האמיתי היא מיצרת התמכרות, נזקקות, שברון לב וסבל.

כתוצאה כל החיפוש אחר האושר מתמקד במרדף אחר משהו חיצוני בלבד.

בנקודה זאת אני מסכים עם דברי הבודהה הטוען שהצמדות לדבר חיצוני והיה זה דבר מושך, מרגש ונאה ככל שיהיה יגרום לבסוף לסבל. יתכן לא נשיג את הדבר המושך ואז יבצר תסכול, ויתכן ונשיג אותו ואז נגלה שהוא דבר מוגבל, חלקי ופגום בדיוק כמונו…התוצאה תיהיה שוב אכזבה וסבל.

הדבר נכון גם בזוגיות ומיניות. כל גוף מזדקן, ומגלה פגמים ומתחיל לשעמם עם הזמן. כל קו אופי שמושך בהתחלה הופך להיות מעצבן בהמשך, ובכלל  לא הגיוני ולא והוגן לצפות ממשהיא בשר ודם שתמלא צרכים פנימיים עמוקים שאתה אינך מסוגל אפילו לבטא במילים.

אלן דה בוטון טוען:

“אנחנו חושבים שאנחנו יוצאים לחפש בן זוג שיעשה אותנו מאושרים, אבל זה לא נכון! אנו מחפשים בן זוג שירגיש לנו מוכר, וזה בדרך כלל דבר מאוד שונה! במילים אחרות אנו דוחים אנשים שלא גורמים לנו לסבול בדרך שבה אנו צרכים לסבול כדי להרגיש שהאהבה היא אמיתית. זה אומר שאנחנו לא באמת במסע לזוגיות מאושרת אלה במסע למצוא משהו שגרום לנו לסבול באופן שירגיש לנו מוכר.”

כל בת זוג שתפגוש אינה האמא שלך ואין זה תפקידה להיות מכשיר למילוי צרכיך או תיקון חסכי הילדות שלך.

כל גבר שמחפש זוגיות או אפילו סקס נוטה לחשוב שהוא מחפש מגע עם גוף מושך או אישיות מקסימה אבל למעשה באופן תת-מודע הוא מחפש את ה”אלה הגדולה”. “האלה הגדולה” היא האנרגיה הנשית הטרנספרסונלית הקיימת בטבע, באומנות, בדת ובעצם בכל דבר שיכול לעורר את האהבה והגדולה, העונג הגדול ותחושת “שלם”. מבחינה פסיכולוגית  אלו הזכרונות המופלאים של השלב הטרום לידתי” וההנקתי שצרוב אצלינו במעמקי התת-מודע. (שווה לקרוא את תאוריית ה BPS של סטניסלב גרוף)

כל קשר שחסר בו המגע עם “האלה הגדולה” יסתיים באכזבה. פשוט כי אנחנו מחפשים באופן גופני או אישיותי חוויה של חיבור למישהו על-אישיותי וקולקטיבי. לעומת זאת הבנה שכל חיפוש אחרי אישה הוא למעשה חיפוש אחרי “האלה הגדולה” מאפשר באופן מיידי להתחבר להסתנכרן עם כוח רוחני שזמין לך כל הזמן.

הפתרון: המבט "האלוקי"

נשאלת השאלה האם ניתן בכלל להביט על אישה מושכת באופן שמוביל לאינטראקציה חיזורית שלא יורגש כדבר מצמצם ומחפיץ?

האם נועדנו להחביא לנצח את תאוותינו הטבעית לנשים או להסתתר מאחורי בושה. האם לעולם נגרום לנשים ליצור מסכים וחומות, האם נסבול לנצח ממבטים מחנכים ומתנשאים ותמיד נרגיש שהנשים סביבינו הן נסיכות קרח במגדל שן המסתתרות מאחורי חומות של  סנוביות וריחוק?

בתחום ה NLP כשרוצים לפתור בעיה או להשתפר במשהו אחת האסטרטגיות המרכזיות היא לחפש משהו שהגיע להצטיינות בתחום הנחקר, להבין כיצד הוא מייצר את התוצאה הרצויה ואז להבין איך לשלוף מתודעתינו התנהגות דומה.

יצא לי להעביר תקופה ארוכה במרכז רוחני בה אחד המורים הבכירים, גבר שמן בשנות השישים לחייו גרם לכל אישה שהיתה במחיצתו להתאהב בו עמוקות. סודו המרכזי היתה היכולת שלו להביט בנשים סביביו באופן מיוחד. אין לי שם המתאים למבט הזה לכן אני אקרא לו כאן המבט “האלוקי” או ה”שמיימי”.

כשתיחקרתי נשים על האיכות של המבט הזה ולמה הוא המיס את ליבן כולן תארו דבר דומה. כמתרגל NLP טוב עשיתי למבט הזה “מידול” (modeling) וכאן המסכנות.

"הבהייה האלוקית" קווים לדמותה

ראיה חודרת

הנשים שזוכות ל”בהייה האלוקית”  מספרות שהתחושה היא שהגבר “רואה אותן באמת”.

הם חשות שהגבר רואה בהן יותר מאשר כגוף מעורר הורמונים, בובת תצוגה לאופנה האחרונה או פרסומת לשמפו.

אחת הסיבות לסבל שנשים חשות עקב הביהה הגברית הרגילה היא שיש ציפיה שיתנהגו בהתאם לפנטזיה, וזה יוצר אצל נשים מתח ומודעות עצמית חיצונית ביקורתית. להתאים לציפיה דורש מהן לשחק משחק מעייף ומלכותי.

גם נשים וגם גברים נלכדים במלכודת העכברים הביולגית הזאת, נשים נאלצות להשקיע שעות מזמנם בטיפוח מוגזם של פנטזיית יופי וגברים משקיעים את זמנם  בצבירת סממני ערך שלדעתם יזכו אותם ב”אישה פרס”

(trophy wife). דבר היוצר טינה תת-מודעת בין המינים.

הבט “האלוקי” אינו הולך שלל אחרי המסכות, ההצגות והמניירות אלא רואה ומתקשר עם הבן אדם האותנטי הנמצא מאחוריהם.

ביטחון

נשים המקבלות את המבט הזה חשות ביטחון, הגבר שמתבונן בהם כך אינו שם כדי לשפוט או לבקר אותן וכן אינו שם כדי לקחת מהן משהו, לעשות עליהן מניפולציה או להוכיח משהו להן או לעצמו.

המבט הזה יוצר מרחב מאפשר להן להיות פשוט עצמן ולבטא את מי שהן ללא פחד או שיפוט עצמי.

 

עין טובה

נשים הזוכות במבט הזה מרגישות שהגבר אינו מנסה להקטין אותם כדי לפצות על רגשי הנחיתות שלו או להגדיל אותן מתוך תקווה שהן “יגדילו אותו”. הוא רואה את הקסם הבססי שהן מגלמות  ורואה את כל הפגמים והמגבלות שלהן אבל באור חיובי, סלחני ומקבל.

 

הכלה אין סופית

המבט הזה מוכן לראות את  הפחד, את החיפוש, את הסיפור ההתפתחותי, את הכמיהה לאהבה, הכמיהה להבנה, הכמיהה לביטחון, הכמיהה לחופש, את הפחד מדחיה את הפחד מדיכוי ולמעשה את כל המורכבות הפרדוקסליות הקיימת בכל בן אנוש באשר הוא. כלומר הוא רואה אותן כיצור מורכב ומלא סתירות המכיל צדדים אפלים, מבוהלים ושלילים וכן צדדים מופלאים, עוצמתיים  וקדושים.

במילים אחרות האישה זוכה להרגיש שהוא רואה ומקבל אותה עם כל אזורי הצל, החולשה והכאב ולאהוב אותה כדבר שלם.

 

פגיעות

המבט הזה אינו מתחבא או מסתיר את הרגשות האמיתיים הנמצאים בפנים אלה חושף את הלב, הרגישות והאנושיות של המביט. ככזה הוא נותן רשות למקבל המבט לחשוף את הרגישות, האנושיות וההוויה שלו.

 

נוכחות פתוחה וחסרת שיפוט

המבט הזה אינו מנסה להאיץ במשהו או לעצור משהו, אינו חוסם משהו ואינו כופה על משהו להיות שם. הוא פתוח לחלוטין ומעביר את ההרגשה שאין ממה להסתתר, אין סיבה למניפולציות וכל מה מתבקש הוא נוכחות פשוטה.  במצב הזה נוצרת מייד משיכה והתאהבות פשוט כי זה הדבר הטבעי כשקורה כששתי תודעות פתוחות ואמיתיות נפגשות.

pexels-photo-824125

קדושה ואהבה אין סופית

המבט הזה רואה את הקדושה והפלא, הבסיס שלו הוא אהבה וקבלה לכל הקיים ומכך גם לאישה. הוא רואה את הילדה, הזונה, הפרחחית, האהבלה, הנצלנית, המפלצת, המטורפת והמבולבלת , אבל הוא גם רואה שמאחורי כל הפנים האלו מסתתרת האלה הגדולה, הכוח האינסופי של האהבה, ההזנה וטוהר הנמצא בבסיס החוויה האנושית. הוא מאפשר ל”אלה הגדולה” לעבור מהרקע למרכז הבמה ובכך הוא ממיס את כל ההתנגדות, הכאב, הציניות והפחד שעלולים עדיין ליצור מחיצות.

זהו מבט שיוצא מתוך הלב ולא מתוך האגו, המוח המתחמן או היצר. האדם עליו מידלתי את המבט הזה נוהג לומר ש”לשכל אין תשובות, ללב אין שאלות”. מבט הלב הפתוח הוא תופעה מושכת מאוד, כנראה שהלב אחרי הכל הוא האיבר היפה בגוף.

אז איך מיצרים את המבט הזה?

אז הסברתי מה כלול במבט הזה אבל השאלה היא האם בכלל ניתן ליצר אותו בלי להיות “אדם מואר” או מסטר לטנטרה.

התשובה היא שאפשר. אבל זה דורש אימון, הרבה אימון. כאן אציג מספר עקרונות שיעזרו לכם במשימה.

הפסיכולוגיה של היופי שמעבר ליופי

מסטר היוגה האגדי שנקראצ’אריה בספרו “סונדרם להירי” (דרך היופי). מסביר שקיים יופי ארצי הגורם למי שרואה אותו להאחז ולאבד את שלוות נפשו, יופי כזה גורם לכל דבר אחר בסביבתו להראות מכוער ולמעשה מיצר פיצול בין הטוב והרע, היפה והמכוער, הרצוי והדחוי. הסוג הזה של “יופי יחסי” אינו היופי שאנשי הרוח האמיתיים מחפשים. היופי האמיתי שאותו ראוי לחפש הוא יופי עמוק יותר הקיים בהכל, היפה והמכוער, הזקן והצעיר. אותם דברים הנראים באופן יחסי כיפים הם רק “נקודת גישה אליו”. יופי כזה מעורר שלווה, מרחיב את התודעה להרמוניה והקסם הקימים בהכל ומגלה את טבעו האמיתי של האלוהי.

היופי הזה הוא ההשראה ליצירות האנושיות הגדולות והבסיס לחוויות המיסטיות של הנביאים, החסידים והמודטים הגדולים.

גבר המסוגל לזהות את היופי הזה ביופיה של האישה ישדר לאישה אנרגיה השונה מאוד מחמדנות. היא תרגיש ש”הוא רואה אותה באמת”.

שנקראצ’ריה מציע בספרו המונמנטלי (מלפני 1300 שנה) עשרות מדיטציות שנועדו לחשוף את “אלת היופי”, היפה בנשים בתוך האישה הארצית.

המדיטציה הבסיסית היא פשוט להתמקד התחושת היופי ולא באוביקט היופי כשאתה רואה אישה יפה.

אז להרחיב את התחושה הזאת יותר ויותר ולהכליל אותה לעוד ועוד גורמים במציאות, עד שהיא עוטפת את כל העולם, כולל אותך. במצב הזה אתה לא “זר” החומד יופי, אלה שותף בתוך חווית היופי. חוויה מדהימה וקוסמית, מבט הבא מהקום הזה יגרום לאישה מודעת להיפתח ולהימשך.

שימוש בתתי מאפיינים

תת-מאפיינים הם תכונות של המידע המיוצג במוח שמאפשרות לשלוף חוויה או מצב תודעה אותו חווינו בעבר.

בתרגול זה אתה יכול לחשוב על כל אחת מאיכיות שהזכרתי למעלה ולעורר אותן בעצמך באמצעות תת-איפיונים.

לדוגמה אתה מוזמן לחשוב על “עין טובה” או “עמדה חיובית” ואז לבצע שלבים הבאים:

  1. אם לתכונה הזאת היה צבע, מרקם, אזור בגוף הקשור אליה, מה הן היו?
  2. ואז ליצור כדור אנרגיה בצבע ובמרקם של התכונה הזאת, להגדיל אותה עוד ועוד, עד שתרגיש את עצמך עטוף בתכונה באיכות הזאת.
  3. לחזור על התהליך הזה עד שתעורר את כל מצבי המודעות המאפינים את המבט
  4. להוציא את התחושה הפנימית החוצה, כלומר פשוט לאפשר לתחושות האלו להתבטא החוצה כשאתה באינטראקציה עם מישהי

אלטרנטיבה:

  1. אתה גם יכול פשוט להיזכר בזמן בו הרגשת חיוביות או “עין טובה”, להרגיש מחדש את התחושה הזאת אפילו באופן קטן ומוגבל,
  2. ואז לדמיין מעין כפתור ווליום של רדיו, לסובב את הכפתור ולהגדיל את התחושה יותר ויותר.

אתה יכול להגדיל את כל התכונות הקשורות במבט הזה לפני שאתה נכנס לארוע חברתי בו יהיו נשים מושכות ואז פשוט להתאמן עליהם עם המבט הזה, עד שזה יעשה טבעי.

טרנספיגורציה\ ראיה מעבר לצורה

טרנספיגורציה היא טכניקה טנטרית בה אנו לומדים לזהות את האלוהי והנשגב בבן אדם אחר (ובעצמינו).

לפני שנים רבות ביקרתי עם חברים בפעם הראשונה (והאחרונה) במועדון חשפנות גדול בלאס וגאס.

חוויתי הראשונית היתה של מבוכה וכיווץ, בעוד שחברי “המנוסים” התמסרו לחוויה המחרמנת, החלטתי ליישם את הטכניקה של ראיה מעבר לצורה, פשוט ראיתי את “האלות” בתוך החשפניות.

לעיניהם המשתאות של חברי, חשפנית יפיפיה התעקשה לדבר איתי, אמרה שאני משדר משהו מיוחד ואחר, על חשבון המשמרת שלה (פוטנציל רווחים של אלפי דולרים בשבילה), ניהלנו שיחת נפש ארוכה, בסופה היא נתנה לי את מספר הטלפון שלה והזמינה אותי להתקשר, הייתי במהלך מסע דרכים טובעני ולא מימשתי את האפשרות, חברי שהיו שם היו בטוחים שאני “קזנובה”. הם לא הבינו שפשוט ראיתי אותה באופן מעצים השאר כבר קרה מעצמו.

אוהד אזרחי הרב ומורה המיניות הדגול אומר “רבים חושבים שהכל בחיים קשור בסקס, הם רק לא מבינים שסקס עצמו אינו קשור בסקס. סקס קשור בחיבור אל האלוהי והיופי הנשגב שבשורש החוויה.”

כשאתה רואה את המיניות של אישה כפתח למשהו נשגב וגדול יותר, גם היא מסוגלת לראות את המיניות שלה ככה וזה מעצים אותה ומושך אותה אליך.

 

תרגיל טרנספיגורציה

על התרגיל הזה מומלץ להתאמן מול בן זוג או אדם שיש לך קשר אינטימי ואמיתי איתו. בשלב מתקדם ניתן לעשות זאת עם כל בן אדם וגם ללא ידיעתו.

1.שב מול האדם השני פנים אל פנים בעינים עצומות. בקש לראות באישה מולך את “הפוטנציאל הרוחני”. מומלץ לנשום נשימות עמוקות ולדמיין שהאוויר הנכנס צובע את אזור הלב בצבע שמסמל בשבילך באותו הרגע אהבה.

2.שתרגישו הפנמה חושית ורגיעה זה הזמן לפתוח את העיניים. והביטו אחד אל השני.

3.נסה לא לחייך, לצחוק או לשבור את קו המבט, מומלץ למקד את המבט באופן רך לעין שמאל של האחר.

4.אל תתמקד במאפיינים חיצוניים כמו צורת העין או המראה של האדם מולך, התמקד באיכות הפנימית שעיניו משדרות.

5.הזמן את האלה הגדולה להתגלות להתבטא דרך המבט של האחר.

6.הפתח לתובנות, רעיונות והבנות המתעוררות בתודעתך באופן ספונטני בזמן שאתם מישירים מבט.

7.כשאתם מרגישים לנכון, עצמו את עיניכם.

8.חכו מספר רגעים בעיניים עצומות ואפשרו לעוד תובנות להתעורר ולצוץ.

9.פתחו את עיניכם, הודו אחד לשני וחלקו ביניכם את התובנות והדרך בה חוויתם אחד את השני.

 

אימון אישי בשיטת מסע הגיבור

אם עדיין אתה מתקשה לפתח את ה”מבט האלוהי” אני מזמין אותך לעשות אימון איתי.

“המבט האלוהי” הוא דבר שמתפתח באופן טבעי כשאתה מגיע לשלב “המאסטר” במסע הגיבור. אלמנטים ממנו כמו “המבט החם” מתפתחים כשיש חיבור לארכיטיפ “המאהב”,ביטחון כשיש חיבור לארכיטיפ ה”מלך”, ראיה מכילה  כשיש חיבור לארכיטיפ ה”קוסם”, וראיה חודרת כשיש חיבור לארכיטיפ ה”לוחם”.

באימון איתי  אעבוד ספציפית עם המבנה התודעתי והייצוגים התודעתיים שלך וכן אתייחס למקום האישי שלך במסע הגיבור. באמצעות תהליך אבחון אדע את הדרך הקצרה ביותר בשבילך ליצור את המבט המושך והממיס שיאפשר לך מרחב תקשורת חדש ומסעיר עם נשים. לרשותי כלים אימוניים, טיפוליים ורוחנים מגוונים ואפקטיבים שיאפשרו לנו להשיג תוצאות טובות ומהר. לקביעת אימון או שיחת הכרות ללא עלות צור קשר דרך הקישור הזה.

בהצלחה!

רוצה לדעת את הארכיטיפ הדומיננטי שלך ולברר אם אימון במסע הגיבור יכול להביא לחייך פריצת דרך? מלא פרטים ונקבע שיחת ברור ואבחון של 20 ד ללא עלות!

פוסטים נוספים

שיתוף:

גלילה לראש העמוד

הרשמו כאן לקבלת שאלון אבחון ארכיטיפ דומיננטי במתנה

דילוג לתוכן